Tràmits de posada en marxa de l’empresa
La posada en marxa requereix una sèrie de tràmits jurídics i administratius que poden dividir en dos tipus:
- 1. Relatius a l’adopció de la personalitat jurídica. (no són necessàries en el cas de empresaris individuals o persones físiques)
- 2. De generals de posada en marxa: totes les empreses però diferents segons la forma jurídica.
1. Adopció de la personalitat jurídica
Per ordre cronològic:
1. Certificació negativa del nom
Acreditació que el nom elegit per la societat no coincideix amb un altre ja existent per a una altra empresa
1. Registre Mercantil Central (http://www.rmc.es/Home.aspx)
2. Registre Central de Cooperatives (Ministerio de Empleo y Seguredad social)
Es presenta un nom i 2 més per si es cau.
Es resol en una setmana dura 2 mesos o 4 mesos per a les cooperatives (renovable)
2. Qualificació
Només per a les societats d’economia social i és una certificació que el projecte d’estatuts s’ajusta a la llei.
Conselleria de Treball
Necessitam els estatuts, assemblea constituent i una relació dels promotors.
3. Escriptura pública de constitució
Els fundadors manifesten la seva voluntat de constituir la societat segons els estatuts que han redactats.
Notaria
4. Liquidació de l’impost de transmissions patrimonials i actes jurídics documentats
Correspon a un 1% sobre el capital social
Delegació Territorial del Departament d’Economia i Finances
Abans de 30 dies després de l’atorgament de la escriptura pública de constitució
Presentar l’Escriptura pública de constitució
5. Sol·licitud del codi d’identificació fiscal
Agencia tributària
30 dies hàbils comptats a partir de la data d’atorgament de l’escriptura pública de constitució.
6. Inscripció al registre corresponent
Conselleria de Treball, Comerç i Indústria > Direcció General de Treball, Economia Social i Salut Laboral > Registre de cooperatives i soc. laborals
Registri mercantil corresponent al domicili de la societat.
1. Tràmits general de posada en marxa
http://www.ventanillaempresarial.org/opencms/opencms/es/oficinasVUE/Baleares/
En cas de necessitar la persona jurídica, s’han realitzat els tràmits anteriors. Una vegada fets, tenim els tràmits per la posada en marxa.
1. Agencia tributària
1) Alta de l’impost d’activitats econòmiques (IAE)
10 abans del inici de l’activitat .
DNI o CIF
2) Declaració Censal
Declaració per formar part del cens fiscal d’empresa. Per inici o per modificació o de cessament de l’empresa
Abans del inici de l’activitat
3) Presentació de llibres de comptabilitat
Davant hisenda els llibres obligatoris del IVA dels professionals i empresaris individuals en règim d’estimació directa simplificada.
Entre el tancament del període impositiu i la finalització del termini de presentació de declaracions per IRPF
Model de l’Agencia Tributària
2. Ajuntament
- Llicències d’activitats i intal·lacions (llicència d’obertura)
Demostració que les instal·lacions s’ajusten a les normatives urbanístiques i d’higiene
Taxa
Memòria i plànols
Activitat qualificades
Afeccions a l’edificació
Projecte visat de tècnic competent
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada