divendres, 18 de novembre del 2016

TRÀMITS PER CREAR UNA EMPRESA

Tràmits de posada en marxa de l’empresa

La posada en marxa requereix una sèrie de tràmits jurídics i administratius que poden dividir en dos tipus:
  • 1.       Relatius a l’adopció de la personalitat jurídica. (no són necessàries en el cas de empresaris individuals o persones físiques)
  • 2.       De generals de posada en marxa: totes les empreses però diferents segons la forma jurídica.

1.   Adopció de la personalitat jurídica

Per ordre cronològic:

1.     Certificació negativa del nom

Acreditació que el nom elegit per la societat no coincideix amb un altre ja existent per a una altra empresa
1.       Registre Mercantil Central (http://www.rmc.es/Home.aspx)
2.       Registre Central de Cooperatives (Ministerio de Empleo y Seguredad social)
Es presenta un nom i 2 més per si es cau. 
Es resol en una setmana dura 2 mesos o 4 mesos per a les cooperatives (renovable)

2.     Qualificació

Només per a les societats d’economia social i és una certificació que el projecte d’estatuts s’ajusta a la llei.
Conselleria de Treball
Necessitam els estatuts, assemblea constituent i una relació dels promotors. 

3.     Escriptura pública de constitució

Els fundadors manifesten la seva voluntat de constituir la societat segons els estatuts que han redactats.
Notaria

4.     Liquidació de l’impost de transmissions patrimonials i actes jurídics documentats

Correspon a un 1% sobre el capital social
Delegació Territorial del Departament d’Economia i Finances
Abans de 30 dies després de l’atorgament de la escriptura pública de constitució
Presentar l’Escriptura pública de constitució

5.     Sol·licitud del codi d’identificació fiscal

Agencia tributària
30 dies hàbils comptats a partir de la data d’atorgament de l’escriptura pública de constitució.

6.     Inscripció al registre corresponent 

Registri mercantil corresponent al domicili de la societat. 

1.   Tràmits general de posada en marxa

http://www.ventanillaempresarial.org/opencms/opencms/es/oficinasVUE/Baleares/
En cas de  necessitar la persona jurídica, s’han realitzat els tràmits anteriors. Una vegada fets, tenim els tràmits per la posada en marxa.

1.     Agencia tributària

                         1)    Alta de l’impost d’activitats econòmiques (IAE)

10 abans del inici de l’activitat .
DNI o CIF

2)    Declaració Censal

Declaració per formar part del cens fiscal d’empresa. Per inici o per modificació o de cessament de l’empresa
Abans del inici de l’activitat

3)    Presentació de llibres de comptabilitat

Davant hisenda els llibres obligatoris del IVA dels professionals i empresaris individuals en règim d’estimació directa simplificada.
Entre el tancament del període impositiu i la finalització del termini de presentació de declaracions per IRPF
Model de l’Agencia Tributària

2.     Ajuntament

  •   Llicències d’activitats i intal·lacions (llicència d’obertura)

Demostració que les instal·lacions s’ajusten a les normatives urbanístiques i d’higiene
Taxa
Memòria i plànols
Activitat qualificades
Afeccions a l’edificació
Projecte visat de tècnic competent

  •     Llicència d’obres
  • Alta en la taxa de residus
  • Canvi de titularitat o d’activitat

3.     Tresoreria Territorial de la Seguretat Social


  • Inscripció de l’empresa a la Seguretat Social
  • Alta en el RETA : socis administradors de les societats mercantils i de forma voluntària als socis cooperativistes. 30 dies des de l’inici.
  •  Alta del treballadors en el règim general de la Seguretat Social.

4.     Delegació provincial de treball (Direcció General de Treball, Economia Social i Salut Laboral)

  •  Comunicació d’obertura del centre de treball


5.     L'obligació d'efectuar la comunicació incumbeix a l'empresari, qualsevol que sigui l'activitat que realitzi. 

Altres tràmits (segons activitat) a la respectiva Conselleria.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada